Blog

Jak skomponować posiłek regeneracyjny?

Właściwe odżywianie stanowi decydującą część odpowiedniej regeneracji powysiłkowej, która gwarantuje progres i osiąganie dobrych wyników sportowych. Posiłek po treningu jest najważniejszym elementem regeneracji, szczególnie w okresie częstych, intensywnych treningów i przygotowań do zawodów. Prędkość regeneracji i czas jaki potrzebujesz aby uzupełnić utracone zapasy energii jest zależny od kilku czynników: stopnia uszkodzenia mięśni, ilości węglowodanów i czasu posiłku, stopnia wytrenowania, długości oraz intensywności treningu. Ile czasu potrzebujesz aby uzupełnić zapasy glikogenuCzytaj dalej „Jak skomponować posiłek regeneracyjny?”

Jednodniowy jadłospis redukcyjny

Przygotowałam propozycję czterech posiłków, które tworzą jednodniowy jadłospis redukcyjny. Możesz skorzystać z tych przepisów wzbogacając własne menu w zdrowe, zbilansowane i pyszne posiłki. Jak skomponować sycący posiłek? To proste! Wystarczy że na Twoim talerzu znajdą się produkty bogate w węglowodany, białko oraz tłuszcze. Dlaczego? Białko zapewnia długoterminowe uczucie sytości. Tłuszcz wydłuża proces trawienia poprzez spowolnienie opróżniania żołądka. Węglowodany są podstawowym źródłem energii i błonnika, który zwiększa sytość i obniża uczucieCzytaj dalej „Jednodniowy jadłospis redukcyjny”

Jak skomponować posiłek przed treningiem?

Jak skomponować posiłek, aby nie doskwierał Ci głód podczas biegu, a z drugiej strony, żeby nie zmniejszać intensywności treningu ze względu na pełny żołądek? Dobrze dobrane żywienie przed treningiem i zawodami może opóźnić moment zmęczenia. Jeśli zadbasz o odpowiedni zapas glikogenu w mięśniach przed aktywnością komponując odpowiednie posiłki zyskasz na wydolności i przesuniesz w czasie moment pojawienia się zmęczenia. Odpowiedni posiłek przed bieganiem może poprawić Twoją wydolność i wytrzymałość, dlategoCzytaj dalej „Jak skomponować posiłek przed treningiem?”

Węglowodany w wysiłku wytrzymałościowym

  Dlaczego zaczynam od węglowodanów i jaka jest ich rola w diecie sportowców? Podstawowym paliwem, z którego czerpiesz energię podczas prawie każdego typu aktywności jest cukier zmagazynowany w formie glikogenu w mięśniach i wątrobie. Duży zapas tego polisacharydu pozwoli Ci na maksymalnie intensywny trening i lepsze wyniki uzyskane podczas zawodów. Ile węglowodanów spożywać? Zapotrzebowanie na węglowodany u osób uprawiających sport  zależy przede wszystkim od intensywności i czasu trwania wykonywanych treningów.Czytaj dalej „Węglowodany w wysiłku wytrzymałościowym”


Obserwuj by być na bieżąco

%d blogerów lubi to: